|
links |
|
Zoekmachines: |
|
Ik heb respect voor: |
|
Andere logs: |
|
Startpagina's: |
|
Op vakantie neem ik mee: |
Homepage Jeroen:
Jeroen.com
Nah, dat scheelde niet veel.. een of andere invoegende d@@s in een BMW zag me niet en duwde me volledig van de weg.. ze begreep in ieder geval wel aan mijn gezicht dat ik haar actie niet echt waardeerde
Nah, het is niet een ECHTE primeur, maar de primeur is dat ik de Ilse-primeurs ga krijgen! Ik ben gister bij Ilse in Amsterdam langs geweest om even gezellig met Paul Molenaar (directeur Ilse) en Bert Wiggers (directeur Startpagina) te koffieen over de Ilse.pagina.nl.
Het was een leuk gesprek en ik krijg vooral goede steun van Ilse. Een van de dingen die ik met de Ilse pagina wil gaan doen is echt alle mogelijkheden te halen uit de zoekmachine. Het thema zal een beetje worden "Ilse is meer.." Ik heb toegezegd gekregen dat een van hun techneuten me daar helemaal bij gaat helpen, want van de buitenkant kun je niet altijd zien wat er uit te halen is. Ook hebben ze me verteld over een aantal dingen waar ze op dit moment mee bezig zijn. Enfin, het was eens leuk kennis te maken...
Google mag de pagerank van Spammende bedrijven blijven verlagen. Searchking had hierover een rechtzaak aangespannen en 75.000 dollar schadevergoeding geeist van Google nadat Google de pagerank van Searchking had verlaagd. Searchking had door pagina's naar elkaar te laten linken haar pagerank verhoogd en verkocht deze hogere pagerank aan haar klanten.
De uitspraak van de rechter:
|
Ik volg het beursnieuws een beetje, niet echt, maar dit heb ik al een tijdje niet gezien:
AEX 300,00
Vandaag dus wel weer. Komt vast door het mooie weer en door Verkerk die de halve finale gewonnen heeft. Puik. 
> beurs.ilse.nl
Dit is opvallend nieuws om een hele hoop redenen. De schrijver van de eerste versie van de Zoekmachine Ilse, Wiebe Weikamp, is daar ooit na een conflict over het publiceren van loggegevens vertrokken (philips personeel die veel op sex surfde, deze gegevens kwamen in het AD terecht).
Daarna heeft hij een "Ilse twee" gemaakt: Vindex. Volgens sommigen was dat toen een grote verbetering hetgeen ook niet vreemd is aangezien Ilse de eerste zoekmachine van -de bij het bouwen van de Ilse nog naar eigen zeggen computerloze MSX liefhebber- Wiebe was.
Misschien dus dat Wiebe weer terug gaat naar zijn oude nest. Hij wil daar zelf nog geen uitspraken over doen in een interview met Webwereld:
> www.webwereld.nl/nieuws/15276.phtml
Ik hoop voor hem dat hij financieel nu ook deelt in het geluk dat Merien en Robert Klep hebben gehad. Het is hem gegund...
And the winner is... oh, ik heb het al verklapt.. 
Enfin, Google heeft weer een uitbreiding voor haar inmiddels wel zeer grote prijzenkast. Voor diegene die tot nu toe alleen nog maar gezocht hebben met Google: Google News (news.google.com
) is een volledig automatische nieuwsdienst "zonder mensen achter de knoppen". Ik gebruik hem vrij regelmatig en vind het vooral een goede dienst om de wat meer kwalitatieve recente artikelen in de VS op te sporen.
Andere winnaars van Webby awards 2003 waren Wired (Peoples voic: best practices) en BBC News Online kreeg the Peoples voice voor de rubriek nieuws. Verder viel het op dat Amazon.com in de rubriek "Commerce" zowel de jury als de the Peoples voice award binnen sleepte.
Persoonlijk vind ik de Webby awards altijd een goede bron om jaarlijks even te kijken wat er zich op dit moment in de VS online allemaal afspeelt.
> Google News
> Google's indrukwekkende Prijzenkast
> Winnaars van Webby awards 2003