links
In mijn gedachten...


Zoekmachines:
Google
Google.pagina.nl
Aanmelden Google
Zoekmachines


Ik heb respect voor:
Harry Mulisch
Rick de Leeuw


Andere logs:
Adam Curry
Bieslog
Mijn Kop Thee


Startpagina's:
Persberichten
Virtual Communities
Communities of Practice


Op vakantie neem ik mee:
Lonely Planet :-)


archives
22 Jan - 28 Jan 2003
29 Jan - 04 Feb 2003
05 Feb - 11 Feb 2003
12 Feb - 18 Feb 2003
26 Feb - 04 Mar 2003
12 Mar - 18 Mar 2003
26 Mar - 01 Apr 2003
02 Apr - 08 Apr 2003
09 Apr - 15 Apr 2003
16 Apr - 22 Apr 2003
23 Apr - 29 Apr 2003
30 Apr - 06 May 2003
07 May - 13 May 2003
14 May - 20 May 2003
21 May - 27 May 2003
28 May - 03 Jun 2003
04 Jun - 10 Jun 2003
11 Jun - 17 Jun 2003
18 Jun - 24 Jun 2003
25 Jun - 01 Jul 2003
02 Jul - 08 Jul 2003
09 Jul - 15 Jul 2003
30 Jul - 05 Aug 2003
06 Aug - 12 Aug 2003
13 Aug - 19 Aug 2003
20 Aug - 26 Aug 2003
27 Aug - 02 Sep 2003
03 Sep - 09 Sep 2003
10 Sep - 16 Sep 2003
17 Sep - 23 Sep 2003
01 Oct - 07 Oct 2003
08 Oct - 14 Oct 2003
15 Oct - 21 Oct 2003
22 Oct - 28 Oct 2003
10 Dec - 16 Dec 2003
17 Dec - 23 Dec 2003
24 Dec - 30 Dec 2003
01 Jan - 07 Jan 2004
08 Jan - 14 Jan 2004
29 Jan - 04 Feb 2004
12 Feb - 18 Feb 2004
19 Feb - 25 Feb 2004
25 Jun - 01 Jul 2007

previous archive next archive


Love XML?
xml

Homepage Jeroen:
Jeroen.com

05.06.03Bijna een katterug minder...

Nah, dat scheelde niet veel.. een of andere invoegende d@@s in een BMW zag me niet en duwde me volledig van de weg.. ze begreep in ieder geval wel aan mijn gezicht dat ik haar actie niet echt waardeerde ;-)

# | 11.15 | Admin | No comments yet

Ilse Primeur!

Nah, het is niet een ECHTE primeur, maar de primeur is dat ik de Ilse-primeurs ga krijgen! Ik ben gister bij Ilse in Amsterdam langs geweest om even gezellig met Paul Molenaar (directeur Ilse) en Bert Wiggers (directeur Startpagina) te koffieen over de Ilse.pagina.nl.

Het was een leuk gesprek en ik krijg vooral goede steun van Ilse. Een van de dingen die ik met de Ilse pagina wil gaan doen is echt alle mogelijkheden te halen uit de zoekmachine. Het thema zal een beetje worden "Ilse is meer.." Ik heb toegezegd gekregen dat een van hun techneuten me daar helemaal bij gaat helpen, want van de buitenkant kun je niet altijd zien wat er uit te halen is. Ook hebben ze me verteld over een aantal dingen waar ze op dit moment mee bezig zijn. Enfin, het was eens leuk kennis te maken...

# | 11.29 | Admin | five comments, already

06.06.03Google wint Searchking rechtzaak

Google mag de pagerank van Spammende bedrijven blijven verlagen. Searchking had hierover een rechtzaak aangespannen en 75.000 dollar schadevergoeding geeist van Google nadat Google de pagerank van Searchking had verlaagd. Searchking had door pagina's naar elkaar te laten linken haar pagerank verhoogd en verkocht deze hogere pagerank aan haar klanten.

De uitspraak van de rechter:

...the court finds that under Oklahoma law, protected speech -- in this case PageRanks -- cannot give rise to a claim of tortious interference with contractual relations because it cannot be considered wrongful, even if the speech is motivated by hatred or ill will.


Hiermee is een interessant dossier afgesloten...

Zie ook:

> gooogle.searchking.com/dismiss.htm (uitspraak)
> gooogle.searchking.com (reactie searchking)
> Google replies to SearchKing (achtergrond)
> Court dismisses Google search-fixing case (reactie ZDnet)

# | 08.38 | Admin | two comments, already

Aex door 300 punten heen

Ik volg het beursnieuws een beetje, niet echt, maar dit heb ik al een tijdje niet gezien:

AEX 300,00

Vandaag dus wel weer. Komt vast door het mooie weer en door Verkerk die de halve finale gewonnen heeft. Puik. ;-)

> beurs.ilse.nl

# | 16.30 | Admin | No comments yet

Ilse Media neemt Vindex over

Dit is opvallend nieuws om een hele hoop redenen. De schrijver van de eerste versie van de Zoekmachine Ilse, Wiebe Weikamp, is daar ooit na een conflict over het publiceren van loggegevens vertrokken (philips personeel die veel op sex surfde, deze gegevens kwamen in het AD terecht).

Daarna heeft hij een "Ilse twee" gemaakt: Vindex. Volgens sommigen was dat toen een grote verbetering hetgeen ook niet vreemd is aangezien Ilse de eerste zoekmachine van -de bij het bouwen van de Ilse nog naar eigen zeggen computerloze MSX liefhebber- Wiebe was.

Misschien dus dat Wiebe weer terug gaat naar zijn oude nest. Hij wil daar zelf nog geen uitspraken over doen in een interview met Webwereld:

> www.webwereld.nl/nieuws/15276.phtml

Ik hoop voor hem dat hij financieel nu ook deelt in het geluk dat Merien en Robert Klep hebben gehad. Het is hem gegund... :-)

# | 17.23 | Admin | No comments yet

07.06.03Google News wint Webby award

And the winner is... oh, ik heb het al verklapt.. ;-)

Enfin, Google heeft weer een uitbreiding voor haar inmiddels wel zeer grote prijzenkast. Voor diegene die tot nu toe alleen nog maar gezocht hebben met Google: Google News (news.google.com
) is een volledig automatische nieuwsdienst "zonder mensen achter de knoppen". Ik gebruik hem vrij regelmatig en vind het vooral een goede dienst om de wat meer kwalitatieve recente artikelen in de VS op te sporen.

Andere winnaars van Webby awards 2003 waren Wired (Peoples voic: best practices) en BBC News Online kreeg the Peoples voice voor de rubriek nieuws. Verder viel het op dat Amazon.com in de rubriek "Commerce" zowel de jury als de the Peoples voice award binnen sleepte.

Persoonlijk vind ik de Webby awards altijd een goede bron om jaarlijks even te kijken wat er zich op dit moment in de VS online allemaal afspeelt.

> Google News
> Google's indrukwekkende Prijzenkast
> Winnaars van Webby awards 2003

# | 09.54 | Admin | No comments yet