links
In mijn gedachten...


Zoekmachines:
Google
Google.pagina.nl
Aanmelden Google
Zoekmachines


Ik heb respect voor:
Harry Mulisch
Rick de Leeuw


Andere logs:
Adam Curry
Bieslog
Mijn Kop Thee


Startpagina's:
Persberichten
Virtual Communities
Communities of Practice


Op vakantie neem ik mee:
Lonely Planet :-)


archives
22 Jan - 28 Jan 2003
29 Jan - 04 Feb 2003
05 Feb - 11 Feb 2003
12 Feb - 18 Feb 2003
26 Feb - 04 Mar 2003
12 Mar - 18 Mar 2003
26 Mar - 01 Apr 2003
02 Apr - 08 Apr 2003
09 Apr - 15 Apr 2003
16 Apr - 22 Apr 2003
23 Apr - 29 Apr 2003
30 Apr - 06 May 2003
07 May - 13 May 2003
14 May - 20 May 2003
21 May - 27 May 2003
28 May - 03 Jun 2003
04 Jun - 10 Jun 2003
11 Jun - 17 Jun 2003
18 Jun - 24 Jun 2003
25 Jun - 01 Jul 2003
02 Jul - 08 Jul 2003
09 Jul - 15 Jul 2003
30 Jul - 05 Aug 2003
06 Aug - 12 Aug 2003
13 Aug - 19 Aug 2003
20 Aug - 26 Aug 2003
27 Aug - 02 Sep 2003
03 Sep - 09 Sep 2003
10 Sep - 16 Sep 2003
17 Sep - 23 Sep 2003
01 Oct - 07 Oct 2003
08 Oct - 14 Oct 2003
15 Oct - 21 Oct 2003
22 Oct - 28 Oct 2003
10 Dec - 16 Dec 2003
17 Dec - 23 Dec 2003
24 Dec - 30 Dec 2003
01 Jan - 07 Jan 2004
08 Jan - 14 Jan 2004
29 Jan - 04 Feb 2004
12 Feb - 18 Feb 2004
19 Feb - 25 Feb 2004
25 Jun - 01 Jul 2007

previous archive next archive


Love XML?
xml

Homepage Jeroen:
Jeroen.com

19.06.03Hot & Nieuw: Google AdSense

In navolging van Google AdWords heeft Google vandaag Google AdSense geïntroduceerd. AdSense kan het beste worden gezien als een soort van Amazon associates program waarbij de kleine site beheerder vanaf nu ook Google's adwords op zijn of haar site kan plaatsen. De opbrengsten van de advertenties worden verdeeld tussen Google en de site beheerder.

De opbrengsten van het programma lijken mij enigszins tegen te vallen. In een van de showcases wordt gesproken van $3000 per maand aan opbrengsten. Met de +/- 30,000 pageviews per dag in het voorbeeld zou dat neerkomen op een gemiddelde CPM (kosten per duizend views) van $ 3,33. Uiteraard wordt het programma gebaseerd op doorkliks, je mag dus niet spreken over CPM maar met $ 3,33 loop ik nog niet echt warm. Voor sommigen zal dit echter toch een welkome aanvulling zijn.

Toch een zeer interessant initiatief en het heeft ook flinke nieuwswaarde heb ik al gezien aan de tientallen artikelen die er nu al over zijn verschenen. Misschien dat ik er ook wel aan mee ga doen, gewoon met een pagina als try-out. ;-)

Lees hier maar eens verder:

> www.google.com/adsense/
> De zeer uitgebreide AdSense faq
> AdSense Showcase: Broadband Wireless Exchange
> AdSense persbericht

Reacties:

> Searchenginewatch.com
> Internetnews.com

Volg de laatste berichten over AdSense via Google News:

> news.google.nl/news?q=adsense

# | 14.09 | Admin | eleven comments, already