links
In mijn gedachten...


Zoekmachines:
Google
Google.pagina.nl
Aanmelden Google
Zoekmachines


Ik heb respect voor:
Harry Mulisch
Rick de Leeuw


Andere logs:
Adam Curry
Bieslog
Mijn Kop Thee


Startpagina's:
Persberichten
Virtual Communities
Communities of Practice


Op vakantie neem ik mee:
Lonely Planet :-)


archives
22 Jan - 28 Jan 2003
29 Jan - 04 Feb 2003
05 Feb - 11 Feb 2003
12 Feb - 18 Feb 2003
26 Feb - 04 Mar 2003
12 Mar - 18 Mar 2003
26 Mar - 01 Apr 2003
02 Apr - 08 Apr 2003
09 Apr - 15 Apr 2003
16 Apr - 22 Apr 2003
23 Apr - 29 Apr 2003
30 Apr - 06 May 2003
07 May - 13 May 2003
14 May - 20 May 2003
21 May - 27 May 2003
28 May - 03 Jun 2003
04 Jun - 10 Jun 2003
11 Jun - 17 Jun 2003
18 Jun - 24 Jun 2003
25 Jun - 01 Jul 2003
02 Jul - 08 Jul 2003
09 Jul - 15 Jul 2003
30 Jul - 05 Aug 2003
06 Aug - 12 Aug 2003
13 Aug - 19 Aug 2003
20 Aug - 26 Aug 2003
27 Aug - 02 Sep 2003
03 Sep - 09 Sep 2003
10 Sep - 16 Sep 2003
17 Sep - 23 Sep 2003
01 Oct - 07 Oct 2003
08 Oct - 14 Oct 2003
15 Oct - 21 Oct 2003
22 Oct - 28 Oct 2003
10 Dec - 16 Dec 2003
17 Dec - 23 Dec 2003
24 Dec - 30 Dec 2003
01 Jan - 07 Jan 2004
08 Jan - 14 Jan 2004
29 Jan - 04 Feb 2004
12 Feb - 18 Feb 2004
19 Feb - 25 Feb 2004
25 Jun - 01 Jul 2007

previous archive next archive


Love XML?
xml

Homepage Jeroen:
Jeroen.com

05.04.03SMS populairder dan chipknip

Dat SMS tools ingezet kunnen worden voor betalingen is al lang niets nieuws meer, maar toch was een column van Peter Olsthoorn in Emerce interessant.

> http://www.emerce.nl

Al twee jaar geleden waren er allerlei partijen bezig met identificatietools zodat je bijvoorbeeld kon verifieren met SMS in combinatie van bijvoorbeeld postcode wie een echte afzender was om zo betalingen te kunnen doen. Er zijn verder diverse initiatieven gaande om digitale banken op te zetten waarbij de mobiele telefoon de pinpas gaat verdringen. Denk bijvoorbeeld aan het betalen van een parkeerplaats met je GSM. Dat scheelt weer een stapeltje plastic kaartjes in onze portemonnee zeggen we dan maar.... Albert Heijn is onlangs ook met haar eigen mobiele prepaid kaarten gekomen dus ik ben benieuwd wanneer de eerste bonus sms gaat verschijnen.

Ook is er onlangs nog de Virtuele Collecte door de reuma stichting geweest waarbij je in plaats van een heitje aan de voordeur te geven een SMS-je kon sturen en verder heeft bijvoorbeeld Amnesty International ook een SMS actie gevoerd. Zo zijn er diverse partijen bezig met betaling via SMS en begint het steeds "hotter" te worden.

Allemaal heel erg leuk, maar wat niemand in de gaten heeft gehad is dat inmiddels meer mensen in 2002 betalingen hadden gedaan met hun mobiel dan met de Chipknip. Zo blijkt tenminste uit de Weblog van Simon Lelieveldt.

> http://www.simonl.org

Wat ik nu niet snap: Jarenlang is er ongelofelijk veel geld uitgegeven om ons de chipknip door de strot te duwen en nu hebben we iets anders wat geheel vanzelf een eigen plaats heeft veroverd zonder ook maar een stimulerings euro van de banken. Overigens is die Chipknip in Belgie wel een groot succes, hij heet daar "Proton". Misschien is de chipknip in navolging van V2000, etc. weer een toekomstige case van mislukte productintroducties waarbij sex uiteindelijk toch de doorslag gaf voor iets anders? De sexindustrie heeft namelijk ondertussen al flink verdiend aan haar commerciele diensten via sms.

Ik ben het overigens helemaal niet eens met Olsthoorn's visie over het verhogen van de betaallimieten van SMS van 1,10 naar 10 Euro. Er wordt al zoveel misbruik gemaakt door services waar je haast niet van afkomt en die maar berichtjes blijven sturen, dat wanneer het bedrag nog hoger zou worden de problemen niet meer te overzien zijn. De Consumentenbond heeft het er al druk genoeg mee. En we kennen allemaal het Idols verhaal waar je kon stemmen voor jouw idool en een berichtje maar 70 cent zou kosten waarbij ze "vergaten" te vertellen dat je NOG een berichtje kreeg wat je nog eens 70 cent kostte. Dit zal vast niet de laatste misstap zijn geweest en dit waren maar kleine bedragen..

# | 16.37 | Admin | No comments yet

Gevonden op "Autopech" en "Volvo"??

Als echte logfile junkie blijft het mij fascineren hoe mensen op mijn site komen. Deze is toch wel lichtelijk bizar:


Gezocht in Google op "Autopech" en "Volvo":
> http://www.google.com

En dan krijg je dit te zien op nummer 2:

-------------
Jeroen.com
... naar de andere (zuid-) kant van Eindhoven gereden om iemand met autopech weg te ... Amore,
Paixo, liefde, liebe, sex, mijn natte droom om een Volvo Katterug, Volvo ...
www.jeroen.com/weblog/ - 13k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
-------------


Ok, mijn lieve zusje (van 31, hoi Daan ;-)) zal me wel uitlachen als ze hoort dat ik op "Autopech" en "Volvo" in Google gevonden word. Al helemaal omdat ik het steevast verrek mijn grote liefde, mijn 42 jaar oude Volvo Katterugje, te verkopen alhoewel ik er helaas inderdaad wel eens pech mee heb, maar vooral omdat GOOGLE vindt dat ik nummer twee ben op het gebied van Volvo's met autopech. Want zoals we allemaal weten zet Google sites met de hoogste "auto"-riteit bovenaan.

Lief zusje van me, zoals je zag heeft Google het deze keer helemaal verkeerd en was ik het niet met autopech, maar was ik iemand anders weg aan het brengen met autopech. Volledigheids halve: hij had ook een Volvo (740) (;-)!!!!!)

Lief Katterugje van me, ik zal je nooit in de steek laten.

# | 17.11 | Admin | No comments yet

07.04.03Brrrrrrrrrr....

-3 is toch eigenlijk best koud....

# | 09.59 | Admin | No comments yet