|
links |
|
Zoekmachines: |
|
Ik heb respect voor: |
|
Andere logs: |
|
Startpagina's: |
|
Op vakantie neem ik mee: |
Homepage Jeroen:
Jeroen.com

Ter ere van koninginnedag 2003...
I'm feeling very lucky... 
Zie ook:
> Google.nl
> Google holidaylogos
> Zie verder op j.com: "Google logo's #2"
> Zie verder op j.com: "Google vandaag"
Grappig, Google heeft mij op nummer tien gezet als je zoekt op "ali chemicali". I'm feeling lucky...
Wat me trouwens opviel was dat Google gisteren ook een pijnlijk steekje heeft laten vallen. Als je naar Google.be ging kreeg je daar ook het mooie koninginnedag logo. En dat zullen de Belgen nou weer niet echt leuk vinden
Die denken al sinds 1830 heel anders over het Nederlands koningshuis...
Ik kan vandaag nog niet echt op gang komen. Al wel heel veel gedaan, maar ben gewoon nog heel erg slaperig. Misschien moet ik wat snellere muziek opzetten dan dat heeeerlijke Air. Veel te goed, veel te rustig...
Mijn buit van koninginnedag was de originele versie van Gone in 60 seconds voor 2 euro. Ok, je mag niet te kritisch zijn voor deze film, niet te veel verwachten van de dialogen, de acteurs en de verhaallijn, maar... die achtervolging van 42 minuten is geweldig! Ik had nooit verwacht dat de bluesbrothers ooit nog eens overtroffen zouden worden in het aantal auto's dat in één film naar het autowalhalla vliegt. Ook leuk zijn alle klassieke auto en ik heb zelfs een keer of drie een Volvo Katterug langs zien komen... Eleanor blijft natuurlijk de hoofdrol hebben
Het klinkt een beetje als de titel van de nieuwste Star Wars film (mei 2004), maar het gaat om een van de grootste plagen van het Internet. Wat de laatste weken echter vrijwel continu in het nieuws begint te komen, zijn grootschalige tegenaanvallen van de slachtoffers. Er zijn inmiddels drie congresleden gekomen met een tweetal wetsvoorstellen die spam tegen moeten gaan, steeds meer Amerikaanse staten komen met anti-spam wetgeving en zelfs Yahoo, Microsoft en AOL zijn gaan samenwerken in de strijd tegen spam door gezamenlijk rechtzaken te gaan voeren en producten tegen spam te ontwikkelen. En ook op E-merce.nl zijn verhitte discussies gaande over Spam. Al deze ontwikkelingen geven eigenlijk de ernst van het probleem aan.
Tegelijkertijd zie je ook steeds meer onheilsberichten over bijvoorbeeld het spammen van mobiele telefoons. We zijn er nog lang niet, maar er begint in ieder geval wat tot leven te komen in de acties tegen mensen die het nodig vinden om mijn mailbox met 150 berichten per dag onbruikbaar te maken. 
Een overzicht van de anti-spam acties van de afgelopen weken:
> www.businessweek.com: Slam spam
Op hoop van zegen...
Kijk eens aan, ik kreeg zojuist mijn kwartaalomzetten van mijn online boekenwinkeltje binnen, en jawel, ik heb $215 omgezet en zo inmiddels $31.83 verdiend! Niet slecht, wie had dat verwacht! 
Allemaal bedankt, en blijf boeken kopen in mijn winkeltje. 
> www.jeroen.com/boekenwinkel/
Het lijkt er op dat de Google Dance (maandelijkse update van Google) is gestart. De eerste resultaten zijn niet zo positief lijkt wel. Alhoewel er ruim 200 links naar j.com staan ziet Google er nog maar 32 (vorige maand 64). Dit lijkt een algehele trend aangezien bij yahoo.com nog maar 384.000 van de 661.000 links worden gezien. Detail
Het lijkt er op dat Google in de nieuwe update de lat wat hoger heeft gelegd.
Het artikel over zoekmachines op j.com ziet Google nu als een aparte, nieuwe site, waarschijnlijk omdat er diverse externe links naar dat artikel zijn geplaatst. En aangezien Google nieuwe sites in eerste instantie heel laag waardeert ben ik daar komende maand mijn pagerank voor kwijt
Volgende maand misschien wel meer geluk. Ik sta met "populairste zoekwoorden" nog wel op 1 
> Google Dance Machine
> Google Update History