Jeroen.com | weblog | woordenboek | zoeken | contact
Google Weblog

21 Jun '07 - + 0 - 0 Persbericht: Lancering grootste Google Maps linkverzameling (250+ links) ter wereld

Vandaag is een nieuw uitgebreid linkoverzicht over Google live gegaan met meer dan 300 links over de populaire geografische zoekdienst van Google: Google Maps. Daarmee is het met stip de grootste linkverzameling ter wereld over dit onderwerp. De pagina op http://google-maps.startpagina.nl biedt Games, tips, Mashups, achtergrondinformatie en nog veel meer.

Google Maps Games?

Wat dacht je van een flightsimulator met Google Maps? Of misschien trivia op basis van landkaarten? Of zelfs de toorn van god die je loslaat op de kaart van een bepaalde plaats of regio? Of probeer zo snel mogelijk de Millennium Bridge of een andere locatie te lokaliseren? Het kan allemaal met Google maps en vrijwel ieder bekend voorbeeld is verzameld.

De serieuze kant van Google Maps?

Google Maps is niet alleen een "fun-" en speeltool. Het is een zeer strategische uitbreiding van de zoekfuncties van Google. Hiermee kan de zoekmachine Google onder andere de concurrentie aangaan met bedrijvengidsen zoals Ilocal, de Yellow pages en de Telefoongids. Commercieel gezien zijn deze partijen de grootste concurrenten van Google. Het zal dus ook niet verbazen dat je eenvoudig bedrijven kunt zoeken met Google Maps. Zoek bijvoorbeeld voor de gein eens naar Google met Google Maps (14,662,920 resultaten!) en je krijgt netjes te zien waar de twee Google hoofdkantoren zijn te vinden. De overige ruim 14,662,918 resultaten zijn trouwens Google Advertising Professionals.

Waarom een Google Maps Startpagina?

Jeroen van de Wiel, de beheerder van de Google Startpagina: "Allereerst omdat er vraag naar is. Op het internet zijn er bijvoorbeeld wel lijstjes met Google Maps mashups, of lijstjes met Google Maps Games, maar nergens is er een totaal lijstje met alle links. Daarnaast ligt het zoekvolume naar Google Maps inmiddels al bijna net zo hoog als bij Google Earth. De Google Earth pagina heeft tussen de 1200 en 2000 bezoekers per dag, dus we verwachten veel van de Google Maps Startpagina."

Ook aandacht voor kritiek op Google Maps

Sinds de beursgang van Google is het bedrijf nou niet bepaald meer kritiekloos. Zo was er een storm van kritiek bij de lancering van Google Gmail. Hetzelfde gebeurde bij de lancering van Google Maps Street View. Een storm van kritiek brak los bij de lancering toen bleek dat de kat van een mevrouw in de raamopening gefotografeerd was.

De Google Startpagina's: 4000+ links

De Google Startpagina was bij de lancering in 2003 direct al de grootste linkverzameling over de zoekmachine Google ter wereld. Bij de livegang bestond het netwerk reeds uit 14 pagina's met ruim 3000+ links en was je 3 dagen bezig om alle links na te lopen. Inmiddels is de pagina uitgebreid met populaire pagina's over bijvoorbeeld Google Gmail, Google Earth en nu ook Google Maps.

Het netwerk van inmiddels 18 startpagina's bevat 4 jaar later meer dan 4000 links met achtergrond informatie en heeft in totaal 10.000 unieke bezoekers per dag.

> Google Maps Startpagina (NIEUW!)
> Google Maps

> Google Earth dossier

> Posts over Google Earth

> Google Maps dossier

> Posts over Google Maps

2 Googley reacties!:

En hierbij ook meteen mijn dank aan Linda van Berendonk, Remko Pelgrom en Dick Bakker die allemaal een steentje aan deze grote pagina hebben bijgedragen!

Jeroen van de Wiel (link) - 21 Juni '07 - 09:30

Hey Jeroen! Proficiat met je nieuwe dochterpagina! En natuurlijk geen dank ;-) Leuk dat je nog aan me denkt!

Linda van Berendonk () - 25 Juni '07 - 09:03

DISABLED BECAUSE OF COMMENT SPAM submit3 . php#message" id="form">
Naam:
Persoonlijke info onthouden?

URL:
Reactie:Emoticons / Textile

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.
--> -->